AdWords

Meer omzet door adverteren op zoekmachines zoals Google

  • Adverteren op het moment wanneer men zoekt naar wat u aanbiedt
  • Betaal alleen voor klikken op uw advertentie, dus websitebezoekers
  • Adverteer ongeacht de grootte van uw budget: u bepaalt de prijzen.

Hoe werkt AdWords Google

AdWords is een bijzonder slim systeem. Het grote verschil tussen Google AdWords en alles wat daarvoor kwam is dat Google kijkt naar wat een woord, advertentie, advertentiegroep, campagne en account Google oplevert per 1000 vertoningen. CPM (cost per mile) heet dat. Bijvoorbeeld: in je campagne heb je het woord ‘fiets’. Dit zoekwoord is 1000 keer vertoont en is 30 keer aangeklikt voor een gemiddelde prijs van 50 cent per click. Dit woord heeft dus 15 euro CPM opgeleverd.

Maar stel; er komt iemand die 60 cent biedt op hetzelfde woord ‘fiets’. In elk voor Google bestaand systeem zou deze adverteerder boven onze campagne worden geplaatst. In Google AdWords niet perse. Google zou dit woord een kans geven (daarom starten campagnes altijd goed en gaan ze later vaak minder presteren) en kijkt naar de prestaties. Stel er wordt op de advertentie bij dit woord maar 20 keer geklikt in die zelfde 1000 vertoningen. Dan verdient Google dus maar 12 euro voor dit woord bij de adverteerder die meer biedt. Google doet twee belangrijke dingen: het systeem plaatst de laagste bieder hoger EN laat de hoogste bieder maar 49 cent betalen ipv de geboden 60 cent.

Dit zwaar vereenvoudigde voorbeeld laat precies zien dat je met een goede campagne hoger kan scoren EN goedkoper kan worden tegelijkertijd. Uiteraard is een campagne zelden 1 woord en zelden 1 advertentie, maar een veelheid van. Hierdoor is het managen van een campagne een vak op zich. Een goed gemanagede campagne verdient zichzelf dan ook terug.

Voor meer informatie of een vrijblijvend gesprek over AdWords kunt u onderstaand contactformulier invullen.